cheddars فرهنگ برنامه بازیگران راهیان نور

cheddars: فرهنگ برنامه بازیگران راهیان نور مناطق عملیاتی کهگیلویه و بویراحمد راهیان نور مناطق جنگی

گت بلاگز اقتصادی سوء استفاده در قالب خدمات درمانی تا چه زمانی استمرار دارد؟ ، مراکزی که در پوششِ بیمه، کلاهبرداری می‌کنند

سوء استفاده از مردمِ نیازمند یا متقاضی،برخورداری از خدمات درمانی با حداقل هزینه،از معضلاتی است که اخیراً به نحو نامیمون و نامبارکی باب شده است هست.

سوء استفاده در قالب خدمات درمانی تا چه زمانی استمرار دارد؟ ، مراکزی که در پوششِ بیمه، کلاهبرداری می‌کنند

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، تأمین هزینه های درمانی همواره از موضوعاتی به شمار می رود که بخشی از جامعه نسبت به آن، دغدغه ای جدی دارند و به تبع، بیمه های تعریف شده است جهت پوشش بخشی از این هزینه ها، از راهکارهایی است که از بار سنگین پرداخت هزینه های احتمالی را کم می کند.
بدون تردید، بیمه سلامت تا حدودی در مهار و کنترل این هزینه ها مؤثر بوده، لذا همچنان اقشاری از جامعه نسبت به برخورداری هر چه زیاد از پوشش های بیمه ای، تلاش می کنند و بهره مندی از حمایت های بیمه ای با کمترین هزینه کَرد، ایده آلی است که می تواند جهت طیف وسیعی از جامعه جالب و قابل توجه محسوب شود.

عبارات مهم : درمانی

به تبع هر آنچه، ضریب تقاضا جهت خدمات، کالا یا محصولی زیاد کردن یابد، احتمال ظهور و بروز سوء استفاده های احتمالی نسبت به آن نیز شدت یافتن خواهد شد.
در چنین بستر و شرایطی، سوء استفاده بعضی از مراکز، در قالب و پوشش بیمه از مردم، معضلی است که مهار و کنترل آن بیش از پیش، مهم به نظر می رسد.
بر اساس گزارشات واصله، مدتی است که بعضی از افراد با شماره گیری تلفن های شخصی افراد به آنها پیشنهاد برخورداری از بیمه تکمیلی را مطرح می کنند.
در کیفیت خدماتی این بیمه ها نیز این چنین عنوان می شود که تا سقف 25 تا 30 میلیون تومان امکان پوشش وجود دارد و 80 درصد هزینه ها نیز قابل پرداخت خواهد بود و حتی فراتر از آن، این افراد مدعی می شوند که امکان تحت پوشش قرار دادن 4 نفر دیگر از اعضای خانواده بدون پرداخت ریالی از هزینه اعلام شده است که حدود 220 هزار تومان می باشد، وجود دارد.
بر اساس گزارشات موجود افراد سودجو به کذب خود را کارمند شرکت رفاه و زیر مجموعه حوزه نظام پزشکی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران معرفی می کنند و ادعا می شود که بیمه مذکور مشمول بر تمامی خدمات درمانی اعم از جراحی، دندان پزشکی، آزمایشگاه، سونوگرافی و…می شود و فرد بیمه شده است با در دست داشتن دفترچه بیمه و کارت هوشمند قادر است از این خدمات به سهولت بهره مند شود.
سناریوی این افراد با طرح این ادعا که وزیر بهداشت این پوشش بیمه ای را تنها جهت 30 درصد از پایتخت نشینان تعریف نموده، تکمیل می شود و این ادعاهای کذب در شرایطی مطرح می شود که لزوم ورود جدی دستگاه ها و نهاد های نظارتی بیش از پیش احساس می شود.
متأسفانه این شیوه خاص از کلاهبرداری، چندان نوظهور و ابتدایی نیز به نظر نمی رسد، پیش از این نیز بعضی از خانواده ها، با ادعای برخورداری از بیمه دندان پزشکی، با هزینه 80 هزار تومانی در معرض چنین سوء استفاده هایی قرار گرفتند که البته با هشدار مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت بیمه سلامت کشور عزیزمان ایران نیز همراه شد.
برخورد قاطعانه با سوء استفاده کنندگان مهم است/خدشه به اعتبار وزارت رفاه به مصلحت نیست
کاظم خسرو آبادی، کارشناس اسبق یکی از شرکت های بیمه ای در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه ، با اشاره به لزوم دقت نظر مردم و حصول اطمینان از طرح چنین وعده های اغوا کننده ای در خصوص تأمین هزینه های درمانی متقاضیان دریافت خدمات این چنینی، گفت: بدون تردید، چنین طرح هایی در قالب پرسشها محرمانه و طبقه بندی شده است قرار نمی گیرد که عده ای خاص از آن مطلع شوند.
وی افزود: انتظار می رود مخاطبان چنین افراد و گروه هایی که سودای سوء استفاده و کلاهبرداری از متقاضیان دریافت خدمات درمانی با حداقل هزینه را در سر می پرورانند، با علم به ساز و کارهای تعریف شده است مشخص، مدون و قانونی، در خصوص اصالت و صحت چنین ادعاهایی اطمینان حاصل کنند.
خسروآبادی عنوان کرد: یقیناً مصوب یا اجرایی شدن چنین مواردی از طریق رسانه های جمعی و عمومی اطلاع رسانی خواهد شد و در شرایطی که هیچگونه اعلام رسمی و قانونی در این خصوص انجام نپذیرفته، اطمینان و اعتماد به چنین وعده ها و طرح های کذب و دروغین، جز راحت اندیشی مفهوم دیگری ندارد.
وی افزود: با همه این اوصاف، می طلبد دستگاه های نظارتی با ورود جدی و قاطعانه و رصد دقیق، برخوردهای مقتضی را در دستور کار قرار دهد لیکن استمرار این عنوان به اعتبار دستگاه های ذی ربط همچون وزارت رفاه و …خدشه وارد می کند که این به مصلحت جامعه، کشور و دستگاه های متولی نخواهد بود.
این کارشناس بیمه عنوان کرد: ظاهراً بیمه مرکزی از مردم درخواست نموده در صورت بروز و مشاهده چنین کلاهبرداری هایی، مراتب را به شرکت مذکور (بیمه مرکزی) اطلاع دهند، ولی به صورت مشخصی نحوه این اطلاع رسانی تبیین نشده است.
خسروآبادی در خاتمه یادآور شد: قطعاً در صورت پیگیری مجدانه، دستگاه های قضایی و انتظامی در قبال این سوء استفاده ها سکوت نخواهند کرد، ولی حصول این امر، مستلزم طرح شکایت و پیگیری های مقتضی خواهد بود که امید آن می رود با هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر، شاهد مهار و کنترل هر چه شایسته تر چنین سوء استفاده هایی باشیم.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: درمانی | دستگاه | استفاده | کلاهبرداری | خدمات درمانی | اقتصادی | بیمه خدمات درمانی | بیمه کلاهبرداری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog